Thursday, February 23, 2012

Kehadiran OraNG BaRU..~~~

Assalamualaikum..maaf slah silap kepada semua yang mengenali diri ini..
Alhamdulillah diberi nikmat untuk melayari kehidupan ini..aku bersyukur kepada Mu Ya ALLAH ...

hari ini saya nak kongsikan satu story-mory,,,:)

Bangi

Penjual : beli bang buah-buahan sedap

Angah : ermm ayang nak ker??

Isteri : saya nak buah limau tu pakcik

Penjual : limau yang itu masam sikit dik yang ini manis

Isteri :iyer ke tak pe,saya nak yang ini encik

Penjual : ???

Angah : Alhamdulillah saya Berjaya bakal jadi ayah pak cik (ayat spontan angah)

Isteri : ???

Seminggu kemudian…

Doctor : Alhamdulillah isteri encik amar berbadan dua

Angah dan isteri : Alhamdulillah.



Kampung Melayu

Nurul : along jom pergi main boling

Along : cakap dengan abg zakri

Nurul : abg Zakri ckp lepas maghrib siap.

>>>>Lepas maghrib<<

Along : awak saya nak makan sea food lah

Abg zakri : jom

Nurul : ye ye..

Selepas 15 minit perjalanan

Along : awak saya dah kenyang lah..awak je lah makan dengan nurul

Abg zikri : ????, kan kita baru sampai nih.

Nurul : alah Along nih buat hal lagi,tak pelah sebelum perang dua tercetus baik aku pilih nak makan apa.

Setengah jam berlalu…makanan yang di tempah sampai….

Along : erm tak pelah awak saya dah kenyang (hanya dengan dua sudu sup sayur).saya nak tidur saya tunggu awak dan nurul dalam kereta ok.

Nurul : ??? (geleng kepala)

Abg zakri : ???


Bukit Saujana…

Ain : awak anak nak susu tolong buatkan

Suami : jap ok sayang, saya ada kerja ni.

Ain : awak cepatlah, saya penat nih.

Suami : sabarlah.

Ain : pergi mintak kat daddy


Lima minit kemudia….


Ain : awak saya rasa tak sedap badanlah..

Suami : awak penat tuh dah pergi tido

Ain : tak la..tolong picitkan kepala saya jap

Suami : awak ni macam-macamlah (sambil picit kepala si isteri)

Dua minggu kemudia :

Doctor : tahniah puan sofia awak mengandung anak ke tiga.


>>>>>>><<<<<<<<

Hehehe,begitulah suasana keluarga saya sekarang saya bakal dapat 3 orang anak sedara sekali gus pada tahun ini… setelah menyambut dua orang baru dalam keluarga kami pada tahun lepas iaitu kakak dan abang ipar saya..tahun ni rezeki lain pula Allah nak anugeahkan…

Alhamdulillah aku bersyukur lagi ya Rahman..

kira saya balik dari habis belajar dengan keluarga makin ramai,rasa sangat seronok..

Itulah rezeki namanya…

Sedih sambil gembira dengar kehagiaan keluarga abang, kakak dan adik saya..

Dan buat adik ipar saya,abag ipar saya dan abang saya bersabarlah melayani karenah isteri-isteri kalian yang dalam keadaan mengidam dan macam-macam perangailah..sebenarnya kalianlah kekuatan mereka.lagi-lagi yang baru nak mengharungi menyambut kelahiran anak pertama mesti ada perasaan takut dan kalut..he3

Whatever pon akak tetap doakan yang terbaik tuk kelurga ini.

Buat adik,kakak dan kakak ipar saya…tahniah atas rezeki yang allah kurniakan ini,

-jangan lupa hari2 membaca al-quran

-jaga solat kalian

-jaga tutur kata

-jaga hubungan kalian dengan suami

Nih akak ada sertakan doa-doa n zikir-zikir mudah bersalin…


اللَّهُمَّ احْفَظْ وَلَدِيْ مَادَامَا فِيْ بَطْنِيْ وَاشْفِهِ وَأنْتَ شَافٍ لاَ شِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ

لاَ يُغَادِرُ سَقَمًا.

اللَّهُمَّ صَوِّرْ فِيْ بَطْنِيْ صُوْرَةً حَسَنَةً وَثَبِّتْ قَلْبَهُ إِيْـمَانًا بِكً وَبِرَسُوْلِكَ.

اللَّهُمَّ أَخْرِجْهُ مِنْ بَطْنِيْ وَقْتَ وِلاَدَتِيْ سَهْلاً وَتَسْلِيْمًا.

اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ صَحِيْحًا كَامِلاً وَعَاقِلاً حَاذِقًا عَالِـمًا عَامِلاً.

اللَّهُمَّ طَوِّلْ عُمْرَهُ وَصَحِّحْ جَسَدَهُ وَحَسِّنْ خَلْقَهُ وَأفْصِحْ لِسَانَهُ وَأحْسِنْ صَوْتَهُ لِقِرَاءَةِ الْقُرْآنِ وَالْحَدِيْثِ بِبَرَكَةِ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه وَسَلَّمَ .

وَالْحَمْدُلِلّهِ رَبِّ الْعَالَـمِيْنَ.

Ya Allah ,

peliharalah anakku selama ia berada di dalam kandunganku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan , tidak ada penawar melainkan penawar-Mu , penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah ,

Engkau perelokkanlah kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepada-Mu dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah , zahirkanlah dia ke dunia dengan mudah dan selamat .

Ya Allah anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna , berakal dan bijaksana , alim dan beramal .

Ya Allah ,

panjangkanlah umurnya dalam ketaatan , sihatkanlah tubuh badannya ,dan indahkanlah akhlaknya , fasihkanlah lidahnya , perelokkanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhamad s.a.w. dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam .


Ada orang bagi akk tips kalau nak mudah bersalin gosok dagu suami akak pun tak tahu betul ke tak sebab akak pown tak pernah nikah lagi kan..ha3

Tapi tips mak bagi masa setiap kali mak nak bersalinkan anak-anak mak ialah banyakkan menbaca ayat kursi….~~~

Kullil haq walaukana murron..!!!

2 comments:

Anonymous said...

salam..mula2 sy baca blog ny, ingtkn kak sitihumaira yg pregnant n bila baca smpai hbis..rupa2nya, sy trsilap..hehe..lucu plak..tp congrate cOz dpt orng bru tu..hehehe..(nia)

sitihumaira samsudin.. said...

wsalam...
he3...nasib bek baca sampai abis.
kalau tak,habislah akk..ha3
akk tak kawen lagi ni kehadiran orang baru dalam big famly akk..")
syukran doakan yang terbaik tuk kami dan semua umat islam..:)
----salam ukhuwah...:)

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers