Sunday, March 4, 2012

kekuatan muhasabah~~~



bismillah Bi iznillah...:)

Adakala kita FRUST dengan segala yang kita inginkan pasti di uji dengan tidak dapat..

namun apakah kita terlupa setiap sesuatu itu adalah dengan kemampuan diri kita sendiri yang ALLAH telah sediakan..

kita mengharapkan sesuatu yang istimewa tetapi dalam perancangan ALLAH ia adalah bukan untuk kita kerana ALLAH maha mengetahui besar kemungkinan apa yang kita dapatkan itu akan memberi mudharat kepada kita..

maka beruntunglah bagi manusia ketika dia diuji dengan kegagalan atau kekecewaan ALLAH hadirkan mereka teman untuk makin mendekatkan dirinya kepada maha Pencipta..

++++++++++++++

apakah persiapan kita untuk kehidupan akhirat???kita sudah mempunyai anak yang soleh

untuk mendoakan kita???

Hari ini saya tidur seharian kerana masalah kesihatan...bila saya tersedar kepala teras

masih sakit.

dikala itu hati berdetik.."adakah sudah banyak amalan mu wahai diri??saya tidak dapat

bayangkan jika ALLAH mencabut nyawa saya dengan keadaan saya tidur tanpa isyarat

kerana kematian itu pasti...

maka dikala itu..

-mana amalan2ku..apakah ia akan membantu ku??

-taubatku adakah kau telah terima ya rabb??

-hutang2

-kemaafan manusia adakah telah selesai???

-keampunan mak dan ayah..

ya ALLAH...maafkan kami,sakit ini adalah kafarah dosa-dosaku..manusia di syria lagi hebat

ujiannya...maafkan saya buat semua..


kullil haq walaukana murron....!!



No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers