Monday, November 7, 2011

erti sebenar...

Bismillah...Assalamualaikum.
Alhamdulillah hari ini kekuatan itu masih di pinjamkan pada hambaMu ini yaRahman.

Apa khabar imanmu wahai diri juga sahabat2??

Selamat Hari Raya Aidiladha buat keluarga,sahabat2 dan siapa2 yang mengenali diri ini..
sekejap benar masa berlalu.seperti baru semalam menjejakkan kaki ke bumi mesir ini, selama 5 tahun berada di mesir baru semalam saya solat raya bersama orang arab.seronok.:)

antara kelebihan yang nak di ambik ibrah(pengajaran) pada bulan zulhijjah ini adalah mengenai pengorbanan..yang telah di lakukan oleh nabi ALLAH Ibrahim dan banyak lagi yang pernah saya entrikan sebelum ini.

sayu beraya di negara orang ini.bak kata pepatah hujan emas di negara orang hujan batu di negara sendiri..namun atas dasar perjuangan untukmu negara islam biarlah kegembiraan itu terpancar di akhirat kelak..


kesedihan juga terasa apabila keluarga menyambut hari bahagia iaitu menyambut tetamu baru secara serentak..baru2 ini bulan oktober kakak kesayangan saya selamat bernikah dengan en.zakri ermm..diri ini pun masih belum kesempatan untuk berkenal dengan abang ipar saya..:)
bulan ini pula abag saya pula akan menyusul khabarnya 11.11.11..huhu tentu ramai orang yang berminat untuk mengambil tarikh ini untuk menjadi kenangan abadi mereka..termasuklah abag kesayangan saya..:)
dan majlis mereka akan berlangsung pada bulan depan.
walaubagaimana pun adindamu sentiasa akan doakan yang terbaik buat kalian..:)
moga dimudahkan dan perancangan berjalan dengan lancar tanpa say
a di sisi kalian.:)



kesedihan itu ditambah dengan berita kemalangan sahabat baik saya syafawati bt.sini
tapi alhamdulillah tidak teruk mana tapi cukup merisaukan.segalanya kuserahkan kepadamu
ya ALLAH...(innalillah)

semua yang berlaku ada hikmahnya...:)

di kesempatan ini ku ulangi banyakkan bertakbir selagi di pinjamkan kudrat itu.
banyakkan melakukan amar makruf nahi mungkar.
"Berkata Benarlah Walaupun Amat Payah"
Aku mencari rahmatmu Ya Rabb...~~~


No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers