Monday, August 16, 2010

Ya RabB...

Assalamualaikum.....

salam ramadhan buat sahabat-sahabat seperjuangan semoga kita dapat menjalankan bulan tarbiyah ini dengan bersungguh2 demi mencari kereadhaan ALLAH TAALA..

lama sudah tidak berkesampaian untuk posting blog ini.alhamdulillah dapat jugak untuk saya berceloteh dua..=)

sebelum itu kemaafan diucapkan kepada semua sahabat2 sama ada mengenali atau tidak..

takziah saya ucapkan kepada sahabat saya yang kemalangan baru2 ini mengakibatkan ibunya meninggal ditempat kejadian ketika saya mendapat berita ini saya ingin menyuap makanan terakhir ketika berbuka..yA ALLAH terkejut sehingga terus merasa kenyang, namun itulah hakikat yang kawan saya kena hadapi ada hikmah disetiap yang berlaku.

pada tahun ini saya dan sahabat lain berpuasa di ardhul kinanah (mesir)
dengan suhu yang cukup menguji...nasib baik tukar jam kalau tak lagi lambatlah kami berbuka dengan sungguh panas

saya fikir agaknya beginilah keadaan rasulullah berpuasa dengan keadaan yang sungguh panas
nak keluar rumah tu ada kerja yang benar2 penting..masyaALLAH aku berlindung kepadamu YA RABB...

kalau kita belajar syariah solat zuhur boleh dilambatkan sedikit kerana panas yang teramat tapi ada perbahasan ulama' dilain waktu akan saya kongsikan bersama sabahat2..i,ALLAH

semoga kita dapat bertemu di ramadhan akan datang...
ALLAHUMMA BALIGHNA FI SYAHRI RAMADHAN...


Salam Ramadhan....=)

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers