Friday, July 23, 2010

islahlah diriku ini



mai tolong aku....!

aku diam dan terus keluar..

kenapa kau susah nak pandang muka aku?muka aku jijikkah?..ina bertanya kepadaku.


aku diam dan minta izin untuk keluar.

memang dalam hati aku kalau dia tak izinkan pun aku akn pergi jua dari tempat itu..!


mai..mai.. namaku dipanggil


aku teruskan perjalananku tanpa menoleh lagi...


***************

2010


kau tahu ramai kawan kita yang dulu sudah jauh berubah.kata aida kepadaku


bukankah semua manusia itu akan berubah?..aku menjawab


ya benar,tetapi ini sebaliknya, kau tak tengok gambar kawan-kawan kita di internet sekarang?wah..wah bukan main menarik aksi mereka.


owh..benarkah.jawabku


kau ni kenapa?tanya aida,


aku terdiam...sebenarnya teringat permintaan seorang kawanku suatu masa dahulu untuk menjaganya iaitu menjaga maruahnya, islamnya aku bukan tidak mahu tetapi pada masa itu aku pun tiada kekuatan.dan aku meminta dia mencari orang lain kerana aku ingin lihat benar-benar dia ingin dipimpin.


oii..berangan ea! jerkah aida

aku senyum lalu bangun dan berlalu pergi..


^^^^^^^^^^^^^

baiklah saya akan lantik maisarah untuk menjadi ketua bahagian Dakwah,kata prof mariam


tahniah mai kau terpilih..aku diam dan menangis dengan pengumuman sebentar tadi


ketika semua pelajar beredar aku pergi ke meja prof dan aku minta jawatan itu diberi kepada orang lain kerana aku kenal siapa diri ini!

tidak layak untuk menerima jawatan yang sebegitu besar.


"saya sudah agak yang awak akan berjumpa saya.sudah mai 3tahun saya bagi awak rehat kali ini awak kena timba pengalaman pula'',kata prof


"tapi prof saya tak layak..terlalu banyak dosa saya yang lampau..tolong la prof.."


"awak kena ingat ada hadis mengatakan mengislah diri sendiri sambil mengajak kepada orang lain..hendak tunggu sempurna,tiada yang sempurna selepas nabi muhammad s.a.w"

kata prof sambil berlalu pergi...

2 comments:

z said...

saya pon....tak yakin... ='(
diri ini tak layak untuk mimpin org lain sbb diri ini terlalu banyak dosa silam....

sitihumaira samsudin.. said...

mohon pada ALLAH untuk hadirkan keyakinan...
memimpin ini perlukan banyak pergorbanan...
setiap manusia mesti melakukan kesalahan..
namaun kita orang yang faham harus dan wajib memeimpin dengan menjadikan kesalahan silam kita sebagai satu pengalaman dan bersungguh untuk menjauhinya..
salam ramadhan...=)

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers