Monday, March 9, 2009

apa-apa je.

Assalamualaikum....
Macam kekok pulak untuk berposting...
dah lama saya biarkan blog ini bersawang..bukan sengaja namun kesibukan dan terputus line internet yang menyukar segala yang tidak sukar.

hari ini saya di MANSURAH dan sekarang di rumah roisah(k.AMe)...saje cari KETENANGAN..lain orang lain caranya.Dan saya lebih suka berjalan-jalan untuk menenangkan kotak fikiran..atau pergi MASJID AZHAR lagi satu ZIARAH makam-makam kat mesir ni...kat hussin pun ada cuma tahu atau tidak sahaja.senang kata banyak sangat makam kat mesir ni....!

*******
hari jumaat lepas...
usrah adik-adik baru telah di beri taklifan membentang sejarah rasulullah dalam bentuk FORUM.
berjalan dengan baik program tersebut walaupun banyak lagi yang perlu di perbaiki.
teringat pulak masa mula-mula datang di ardhul kinanah ini tahun 2006..
saya adalah salah seorang ahli panel untuk bercakap mengenai sejarah rasulullah, dengan mengunakan buku rujukan yang sama.mama liqa' yang sama..cuma cara yang berbeza kerana saya tidak pandai bercakap (nervous)

sempena maulidul rasul...banyakkanlah berselawat bukan bermakna hanya dengan tiba hari-hari bersejarah baru kita nak berselawat dan menggingati sejarah rasulullah
malah sebagai seorang pelajar,pengajar juga pejuang perlu ingat dan hadam sejarah hayat rasulullah...kerana???

kerana itulah penguat kita di kala kita sedih,marah,hilang sabar dan macam-macam..

***kuatkan lah hati hambamu ini ya ALLAH...

1 comment:

putera islam said...

slm..
kekok ke kak hewi..?
patut la salam pn cam ade sedikit kejanggalan utk menyebutnye..
tp xpe..never mind..kekok kn..? =)

pape pon..hope leh trus maintain dlm berdakwah melalui alam maya ni yer..jgn ade sarang len yg wat tapak sudah la..wawawawa..

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers