Saturday, March 28, 2009

i.s.t.i.q.o.m.a.h

assalamualaikum....
"amalan yang sedikit perpanjangan lebih baik...
dari amalan banyak yang tidak terbuat......{mafhum hadis}''
pastinya kita pernah terdengar hadis di atas??
hari ini saya ingin mengajak sahabat2 untuk istiqomah(berterusan)
melakukan amalan-amalan sunat..
sesungguhnya rasulullah sangat suka pada hambanya yang sentiasa istiqomah dalam sesuatu amalan...
adakah kita seorang PENYABAR???
kalau sahabat ingin tahu bahawa sahabat adalah seorang yang penyabar atau tidak adalah dengan istiqomah dalam amalan sahabat2..
maksudnya...,saya bagi contoh dalam melakukan solat sunat DHUHA...
kalau kalian mampu istiqomah melakukannya setiap hari dan amalan-amalan sunat yang lain
kalian sudah mendapat menguasai dari sifat SABAR dan IKHLAS...
semoga kita dapat sabar dalam menjalani kehidupan ini..
untuk menuju kehidupan yang abadi...

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers