Saturday, October 11, 2008

pentingnya dengan siapa kita berkawan!

Dalam kehidupan ini..satu yang kadang kala kita tidak perasan adalah sikap dan sifat kita
yang suka MEMBOROS...
betul ke??
Tidak tahu lah kalau bukan sahabat-sahabat di luar sana...
Namun saya akui dahulu saya ada sifat begitu yang tidak saya sedari..
macam mana saya tahu..sifat ini menghantui hidup saya..??
apabila saya bersahabat dengan manusia yang agak penjimat..
itu lah manusia kan..luaran kita nampak dia seolah-olah senang orangnya..
Tapi apabila kita sudah berkawan,barulah kita kenal siapa sahabat kita yang sebenar.
dalam mendengar kisah hidup sahabat saya yang penjimat, penyabar, pendiam,
membuatkan saya rasa BERSYUKUR dengan apa yang saya miliki selama ini...
rupanya ada lagi manusia yang lebih susah dari saya...cuba sahabat-sahabat sekalian bayangkan dan fikirkan hanya berbekalkan 200 malaysia untuk 2 bulan menjalani kehidupan di mesir??
dengan harga yang semakin menaik...
Entah la mungkin ada yang lagi susah...itu membuat saya benar-benar sedih...
Dengan keluarganya yang mana juga bermasalah...

Hati ini tersentuh...

Sahabat yang selama ini bertegur sapa..makan bersama, tidur bersama,
datang ke mesir dengan kapal terbang yang sama, baru hari ini saya kenal siapakah dia yang sebenar..mungkin ALLAH ingin menyedarkan saya supaya lebih rasa bersyukur dengan apa yang ada...Dan menyuruh saya supaya memperbanyakkan BERSEDEKAH...dan lebih mendekat kan diri ini kepadaNya.
Dan apa yang lebih penting...Saya dapat merasa keperitan yang sahabat saya rasa...apabila dia meluahkan segala masalahnya.

"Ya ALLAH...kau bantu lah sahabatku ini..cekalkan lah hatinya menghadapi mehnah kehidupan ini dengan redha...bantulah hambamu ini ya ALLAH..."
~segala-galanya ku serahkan kepadaMU......~


No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers