Friday, July 4, 2008

tewas lagi??


ALLAH berfirman..yang bermaksud,,

"BOLEH JADI KAMU TIDAK MENYENANGI SESUATU,PADAHAL ITU BAIK BAGIMU,DAN BOLEH JADI KAMU MENYUKAI SESUATU,PADAHAL ITU TIDAK BAIK PADAMU.ALLAH MENGETAHUI, SEDANG KAMU TIDAK MENGETAHUI"

Hati ini di uji..
sebenar-benar ujian...
adakah Hati ini suka padanya??
benar..ia amat suka..
namun nikmat itu..memberi peluang kepada
nafsu,,
supaya lebih bermaharajalela
kepada diri...
adakah aku tewas??
selalu b'pesan pada DIRI..
cinta manusia tidak kekal lama...
namun hakikat insani
ingin dicinta..ingin mencinta..
boleh??

??.............??


teringat kata-kata imam ghazali:

Hiduplah sebagaimana engkau sukai..
tapi ingatlah bahawa engkau akan mati...
dan cintailah siapa yang engkau sukai tapi jangan lupa
bahawasanya engkau akan berpisah
dengannya..
dan buatlah apa yang engkau kehendaki..
tapi..
ketahuilah..
bahawasanya engkau akan menerima balasan..
yang setimpal dengan apa yang engkau kerjakan...


No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers