Saturday, July 5, 2008

sedihnya....


Apabila TUHAN tidak ditakuti...
macam-macam akan terjadi...

sebulan yang lepas saya bertanya khabar kawan di malaysia penuntut UKM...melalui alam maya...
banyak yang kami borakkan...iyer la kawan,,kami sentiasa menukar pendapat,cadangan dan meminta nasihat dan pandangan..

Apa yang ingin saya kongsikan adalah.
ramainya manusia di Johor khususnya ..yang tidak mensyukuri akan ciptaan ALLAH..
terhadap kejadin mereka...
adakah mereka lupa?atau tidak tahu? atau sengaja tidak mahu ambil tahu?
tentang kisah kaum nabi LUT...
Bilamana ALLAH melaknat kaum ini dengan hujani meraka dengan hujan batu...
amat menakutkan hujan itu...
adakah kamu lupa wahai manusia??
Apa yang amat menyedihkan adalah kawan saya yang belajar ilmu agama..
namun kerana iman yang tidak kuat terjebak juga dengan gejala kurang sihat ini...

Apa yang mampu saya ingatkan diri saya dan sahabat-sahabat disana...
adalah...
kita koleksi balik solat(sembahyang) kita..
adakah solat kita..solat yang diingini oleh ALLAH..
kerana solat juga yang mula2 akan di persembahkan di hadapan ALLAHs.w.t...
jangan kita lupa...SESUNGGUHNYA SOLAT ITU MENCEGAH DARI MELAKUKAN KEROSAKAN DAN KEMUNGKARAN...
disini..kita selidik balik...kita perbaiki semula solat kita...
sehingga solat kita itu..mampu menjadikan kita seorang yang menegakkan amal makruf nahi mungkar...
ini lah perkara pertama sekali saya menguji seseorang bila mana saya menjejakkan kaki di ardhul kinanah ini...bagaimana untuk khusyuk dalam solat...
ingat kita solat seolah-olah kita melihat ALLAH..namun jika kita mampu..
ingat...
ALLAH melihat kita...




No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers