Monday, June 23, 2008

demi masa

Assalamualaikum....


Dari Abdullah b.Abbas berkata.Rasulullah s.a.w bersabda:
"Ada dua macam nikmat yang selalu di sia-siakan oleh sebahagian besar
manusia, iaitu nikmat SIHAT dan nikmat KELAPANGAN MASA..."

Kepada sahabat-sahabat yang saya kasihi sekalian...inilah nikmat yang besar ALLAH kurniakan kepada kita selepas nikmat iman dan islam...
Memang saja saya beri hadis ini kepada sahabat supaya...kita bangkit dari kelalaian, kita sedar dari kealpaan dan jangan sia-siakan masa kita selama mana kita berada di bumi anbia' ini...
Manfaat kanlah masa yang terluang ini dengan pergi talaki...
tempat dan jadual semua sudah tersedia..hanya pada diri kita hendak atau tidak mengisi ruang-ruang kosong yang sentiasa tersedia...
Dan suka saya mengingatkan diri saya dan sahabat-sahabat supaya jangan suka memberi beribu ALASAN untuk tidak hadir ke talaki dan bergunung ANGAN-ANGAN jikalau kita asyik menyibukan diri kita dengan kenikmatan TIDUR...dan kita
Persiapkan la diri kita dengan ilmu di dada dan amal yang mana ia lah teman kita di akhirat kelak...
renung-renungkan lah....Pikir-pikirkan la...!!!






No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers