Wednesday, June 18, 2008

di kelilingi hantu novel...


Assalamualikum...
syafakillah buat sahabat saya..syafawati(atiey)..:)
dari semalam saya tidak dapat mendengar dia berceloteh..kerana demam..
kalau tidak,ada sahaja..cerita yang ingin diceritaka
n...
adakah saya sahabat yang baik??
memang saya sahabat yang baik..jangan la jeles..mungkin kerana anda bukan sahabat saya.Jadi anda rasa saya ni perasan..huhuhu
tetapi saya tidak kesah...
saya bukan pencinta novel2...Saya bukan pembaca yang setia...
Namun saya PENDENGAR yang cukup dan amat SETIA...tidak percaya??tak kesah la..
hendak percaya atau tidak....
ingat lagi..saya suka membeli novel..sehinggakan pemilik kedai menganggap saya ni hantu novel(bahasa kasarnya)

padahal..ianya untuk adik,kakak dan ibu saya yang memang ghairah apabila melihat novel...
tetapi saya fikir hanya di rumah sahaja terpaksa mendengar cerita novel..
namun sangkaan saya silap...di mesir ada juga segelintir sahabat saya suka membaca novel...
ramai yang kata..membaca novel ini membuat kita menjiwai..
bagi saya...entah??
cuma...sikap pembaca novel ni..yang cukup saya tidak berkenan..apabila novel berada di tangan mereka...

bagi adik,kakak dan ibu saya...semua kerja rumah saya yang ambil alih..
sahabat pula...semua temu janji terpaksa ditangguh...
saya yang berada di sebelah..seolah2 tidak wujud...menyampah sungguh...
namun..hanya yang menjiwai sahaja merasa sedemikian...
walaupun saya tidak membaca novel-novel tersebut...adik n sahabat saya akan bercerita tentang novel yang mereka baca..memang la tidak sama cara penyampaian si penulis dengan si pencerita..
sekurang2nya..saya tidak la di cop "katak di bawah tempurung"...:)




*salah satu novel yang atie sedang bercerita kepada saya...agak menarik biarlah novel ni sudah lama berada di pasaran...lama atau baru bukan utamanya..yang penting pengajaran dan gaya si penulis..juga si pencerita...:)
atie nanti sambung cerita lagi yer...(bila sudah sehat)..mai sedia menanti...*

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers