Saturday, September 1, 2007

Percaya atau enggak???

Assalamualaikum...

kalian semua mungkin tidak mempercayainya,tapi merupakan nasihat yang baik untukdibaca! Anda mungkin mempelajari sesuatu jika membacanya!! !

PERTAMA: Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.
KEDUA: Kahwinilah lelaki / wanita yang gemaranda berbicara dengannya, keranakemahiran berbicara antara satu denganlain akan menjadi lebih penting pabilausia semakin tua.
KETIGA: Usahlah mempercayai segala perkarayang anda dengari. Berbelanjalah sekadarapa yang ada atau tidurlah seberapa lamayang anda perlu.
KEEMPAT: Apabila kamu berkata, " Aku CintaPadamu", maka tunaikanlah.
KELIMA: Pabila mengatakan, "Maaf", tenunglahmatanya.
KEENAM: Bertunanglah sekurang-kurangnya enambulan sebelum kamu diijabkabulkan. KETUJUH: Percayailah cinta pandang pertama.
KELAPAN: Usah tertawakan impian orang lain.Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.
KESEMBILAN: Cintailah seseorang dengan sepenuhhati dan penuh kasih sayang. Sungguhpunanda akan berasa seolah-olah diri andatersiksa, tapi percayalah itulahsatu-satunya untuk melengkapkankehidupan ini.
KESEPULUH: Jika berlaku perselisihan pendapat,bertengkarlah secara aman. Usahlahmenyebut nama sesiapa ketika bertengkar.
KESEBELAS:Usahlah menilai seseorang berdasarkanperibadi keluarga mereka.
KEDUABELAS: Berbicaralah dengan tenang danberfikirlah dengan pantas.
KETIGABELAS: Apabila seseorang bertanyakan satusoalan yang tidak anda gemari,lontarkanlah senyuman dan bertanyalahpadanya,"Kenapa anda ingin tahu?"
KEEMPATBELAS: Ingatlah bahawa setiap cinta danpencapaian yang besar akan melibatkanpengorbanan dan risiko yang besar.
KELIMABELAS: Ucaplah "Semoga anda diberkati"apabila mendengar seseorang bersin. KEENAMBELAS: Apabila anda kerugian, janganlah jadikurang ajar.
KETUJUHBELAS: Berpeganglah kepada tiga R:-
o Rasa hormat pada diri sendiri.
o Rasa hormat kepada orang lain.
o Rasa tanggungjawab terhadap semuatindakan anda.
KELAPANBELAS: Usahlah benarkan pertikaian yangsebesar hama merosakkan sebuahpersahabatan yang besar.
KESEMBILANBELAS: Apabila menyedari bahawa anda telahmelakukan kesalahan, usahlah berlengahuntuk perbetulkan kesalahan itu.
KEDUAPULUH: Tersenyumlah ketika menjawab telefon.Pemanggil akan melihatnya daripada suarayang mereka dengar.
KEDUAPULUH SATU:Ada ketikanya anda perlu bersendirian.

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers