Sunday, September 9, 2007

kusambut kehadiranMU..

Asslamualikum...

Ramai orang islam tidak sabar menanti akan kehadiran mu RAMADHAN....Allah humma balighna RAMADHAN....
tidak terkecuali pada akak..lagi tiga hari akan menyambut ramadhan..buat kali ini..
kali yang KEDUA akak berpuasa di bumi anbiak ini..dan dah nak setaun meninggalkan kesenangan,kemudahan,kekayaan di tanah air...segalanya akak tabah dah sabar di tanah ini..
ain mesti tertanya2 macam mana puasa di sini..entah la dik..akak2 lama cakap meriahnya macam menyambut hari raya di tanah air...indah sungguh.
ain nak tahu pada satu ramadhan akak akan buat satu perubahan yang mungkin ain blum tahu..tapi tak pe nanti akak bagi tahu..kawan2 ada yang tak setuju sebab takut akak tak mampu..biar la..akak lebih senang dengan mencari redha ALLAH itu yang utama..
apa orang nak cakap akak tak kisah pun..ain doakn akak tau..
akak pun ada minta pendapat dari doktor peribadi kita sekuluarga
(Dok.SUHAIMI BT ADNAN) dia lebih senang dengan berita itu alhamdulillah...yang penting istikomah..
pesan akak..pada bulan ramadhan ni..banyakkan amalan..sesungguhnya ain pun tahu ada satu malam dalam bulan ramadhan yang ramai orang mengejar untuk mendapatkannya..
iaitu malam lailatul qadar..berzikir la selalu..
bertaubat la, sesungguhnya ALLAH MAHA PENGAMPUN..
dan ingatlah hidayah ALLAH hanya pada hambaNYA yang terpilih..sambut lah cahaya hidayah itu..akak sentiasa mendoakn ain...
"ISLAM itu indah,halus dan cukup seni bg org yg fhm akanNYA akan tetapi ISLAM itu ekstrim,terrorist dan menyusahkan bg org yg jahil lagi bodoh mengenaiNYA."

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers