Wednesday, March 7, 2012

ALLAH lah pemberi hidayah kepada kita....





Assalamualikum...


hari ni kisah pasal nasyid....dulu masa zaman sekolah suka dengar nasyid tapi suka hafal lirik lagu..ha3 (gurau jer) tapi tak lah macam kawan2 siap ada satu buku tulis lirik sahaja...semua lagu jiwang pulak tuh...ermmm..

saya suka nasyid kerana adakala liriknya lagi romantik...haaa tak cayakan...romantik la sebab mengingatkan saya pada si pencipta lebih (ALLAH..) tapi ada jugak lirik tak ketuhanan tapi msg yang ingin di sampaikan tuh baik lahkan...


tak la terkinja-kinja...smooth jer..he3 (ini pendapat saya-tapi memang betul punkan)


satu nasyid yang memberi message kepada kita bahawa ALLAH tidak akan mebiarkan kita sendirian..malah alah sentiasa memberi kita peluang dan ruang untuk memilih...jalan ALLAH itu luas...malah kadang kala kita yang menyempitkannya...


macam tahun lepas (gosip lagi..ha3) adalah seorang suami isteri pergi majlis perkahwinan sahabat saya di sini (mesir) tengah duduk berkenalan rupanya pasangan ini baru tahu yang pengantin perempuan tua 3 tahun dari pengantin lelaki...orang sekeliling pun duk cakap..

"sekarang trend kawen perempuan tua kan"....pulak..!!!

nasib baik datang sorang ustaz tegur "mana datang trend nya???kan jodoh tuh...haaa macam tu lah pemikiran islam ni ada je nak di gosipkan...he3




Dah2 nasyid lagu REDHA-BY inteam....

(saya kopi yer untuk muat turun dalam blog semangat saya nih...syukran)


Usah di salahkan takdir yang melanda


Renung kembali sejarah silam

Dengan membiarkan ku sendiri

Ku terumbang ambing

Mengenal diri


Mujurlah allah itu mengasihi

Aku diberi arah petunjuk

Berlindung dengan allah menerus kehidupan


Ku mengenal makna dosa dan pahala

Dengan kehendaknya,

Kau datang semula menghampiriku

Dan aku terpaku hingga ku hilang tiap bicara

Bukanku menjauhi tetapi amat sukar sekali bila kenang kembali

Aku disisih dan dibuang ketepi

Malah aku tidak dipeduli

Allah maha mengetahui yang ada di hati


Biar dia menentukannya

Dengan kehendaknya,kehendakmu allah kau datang semula menghampiriku

Dan aku terpaku hingga ku hilang tiap bicara

Bukanku menjauhi tetapi amat sukar sekali

Bila kenang kembali……


-sejarah tidak dapat diulang kembali..namun ia adalah pengalaman dan pengajaran...mengharaplah keredhaan ALLAH dan yakinlah janji ALLAH itu benar...semoga kita dikalangan hambanya yang sentiasa cuba untuk mengislah(memperbaiki) diri sebelum menghadap dihadapannyer...

-Ya allah bimbinglah kami..

-''Berkata Benarlah Walaupun Ianya Pahit..~~~"


2 comments:

Akh Joko said...

benar sekali, semoga kita semua tetap komitmen dalam Islam... selamanya...

Akh Joko said...

benar sekali,

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers