Sunday, October 31, 2010

jika kamu " BERIMAN "...


sebagai seorang yang beriman...apakah reaksi kita ketika kita diuji dengan kekalahan
atau kegagalan...??

baru-baru ini ardhul kinanah dibanjiri mahasiswa baru dari seluruh pelusuk negeri dan negara.

dan bagi negara malaysia akan ada peperiksaan sebelum mendapat kelayakan untuk masuk sesi pengkuliahan Azhar.

hasil dari peperiksaan yang dibuat statistik agak kurang mengembirakan kerana ramai yang belum ada rezeki untuk sama2 melusuri pembelajaran AL-Azhar bersama sahabat yang berjaya.

dan disini saya ingin mengulang kembali pertanyaan saya selaku orang yang beriman apakah reaksi kita???
saya ajukan soalan ini kepada semua sahabat2..di khususkan kepada sahabat yang tidak pernah rasa kegagalan mahupun kekalahan...disaat anda diuji sekarang apa kalam(ucapan) pertama yang terzahir dari mulut anda??
sama-sama kita muhasabah....

**************

sebagai orang yang beriman dengan membenarkan Muhammad adalah nabi akhir zaman yang diutuskan kepada sekalian manusia..dan meyakini tiada nabi sesudah baginda...dengan menangisi pemergian baginda kerana terlalu banyak baginda meninggalkan kepada kita sunnah2 baginda...apakah reaksi kita disaat baginda di hina??

pasti kalian pernah terbaca akhbar baru2 ini mengenai penghinaan terhadap baginda..
sahabat2 penghinaan ini semestinya perkara biasa di dengari kerana ia berlaku di tempat orang yang tidak mengamalkan islam dan negara yang tidak di labelkan negara islam namun kali ini saya fikir ia sudah cukup melampau kerana ia berlaku di tanah air kita dan ia di pelopori oleh orang yang cukup besar pengaruh di Malaysia...

iaitu isteri kepada perdana menteri Malaysia...pemimpin yang mewarwarkan GAGASAN SATU MALAYSIA...pemimpin yang penasihatnya orang yang cukup tidak memandang islam itu adalah agama yang syumul (sempurna)

Penghinaan ini berlaku tika mana Rosmah mansur mengadakan festival konon2nya islamic...ntah islam mana dia belajar dan dapat saya pun kurang pasti.!!
nak kata islam hadari dan lama terkubur...fikir2lah!

dimana iman kita bila mana Nama Nabi Muhammad dipakai oleh manusia yang (biarlah ALLAH memberi hidayah kepadanya)cukup menjolok mata.
adakah kita sekadar:..
~"ala kita kan orang biasa dia pempinan kita kena ikut jer...."
~"diam jelah janji duit bulan2 aku masuk...!!!"
~"tak nampak mana pun nama muhammad tu..diorang ni saja nak provok..!!!!"

saya bukan mahu kurang adab...tapi mahu sahabat2 belajar adab2 menghormati taraf orang yang sepertimana kita harus dan wajib beradab..

namun saya cukup gembira juga atas penganjuran festival ini kerana dia sendiri membuka kelemahan sendiri...dan menunjukkan kepada rakyat Malaysia islam bagaimana yang ingin di corakkan.

"biar terbuang tetap berjuang..."

sahabat2..tidak kiralah setaraf mana pun kita,menghina orang itu amat buruk perbuatannya.Megah manalah manusia ini bila dalam kesusahan tetap memerlukan orang lain.

istighfarlah wahai diri...kembalilah kepada ALLAH..!!!
"BERKATA BENERLAH WALAUPUN IANYA PAHIT..."

~jika benar kamu BERIMAN.....~

1 comment:

HASRUL NIZAM said...

salam ziarah dan salam perjuangan...
segala kebrukan dan kejahatan yg berleluasa di atas muka bumi Allah ini adalah hasil kelemahan umat islam :(

aduhai... sama2 kite baiki diri

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers