Tuesday, May 25, 2010

aku dan akidah


di saat penat memikirkan hal diri...
pikir sebentar untuk orang lain...

disaat berasa syukur dengan segala yang ALLAH beri..
pikirkan sesaat untuk orang lain..

kenapa perlu pikir untuk orang lain??
kan kubur sendiri-sendiri.!!!!

itulah agama islam,agama yang tidak henti-henti dan tidak akan berakhir untuk memikirkan orang lain..bukan untuk "menjaga tepi kain orang" namun untuk kesejahteraan bersama.
adakala kita terfikir bahawa kubur kita sendiri-sendiri. Namun kita perlu untuk bermasyarakat kerana masyarakat inilah yang akan memandikan,mengafankan,mensolatkan dan menanamkan mayat kita dikala diri dihadap dihadapan ALLAH...
disaat itu adakah kita masih bernyawa?

ada kita terfikir hal itu??
dan mengapa kita perlu fikir hal orang lain...supaya kita dapat mengambil iktibar atas apa yang berlaku sama ada baik atau pun tidak.

~~~~~~~~~~~~

kali pertama saya jatuh cinta pada sebuah buku novel..
memang saya tidak suka membaca novel kerana penat nak tunggu sampai habis.hehe
tapi baru2 ni..nak imtihan(peperiksaan)
kawan saya tunjuk sebuah buku yang bertajuk ''Syahadah Gadis Ateis"
penulisnyer ''imran haanz"

mungkin kerana ada perbahasan hukum lagi2 hukum mengenai wanita didalam buku itu membuatkan saya
membaca berulang2..
dan saya membaca hanya mengambil masa selama 2 hari..erm anjakan paradima saya rasa pada diri saya..
kerana untuk menghabiskan sebuah buku novel memakan selama berbulan-bulan itu pun nasib baik kalau nasib buku tu tidak baik saya baca awalan wal akhiran..huhu

namun apa yang utamanya didalam buku itu adalah perbahasan mengenai akidah seorang khalifah dimuka bumi ini...
dan saya cukup sedih berbaur gembira kerana remaja itu ALLAH masih sayang..itulah hidayah.

dan maaf lah ia bukan novel cinta...
untuk dikongsikan namun novel cinta kepada islam dan diri sendiri..
saya rasa bagi yang meminati membaca novel pasti sudah membacanya.
bagi yang belum bolehlah beli dan baca..

kalau hadiah untuk birthday saya tahun ni..
kalau dah buntu sangat nak bagi apa....bagi buku nie saya cukup2 suka..
sesiapa nak kirim,minta alamat yer....saya tak segan pon nak bagi..hehehe

"semua orang beriman itu islam...
namun tak semua orang islam itu beriman"

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers