Friday, June 5, 2009

pilihan..


Andai satu hari..nanti
kau diberi SATU AMANAH..
Andai satu hari..nanti
kau di minta memberi TEGURAN..
Andai satu hari..nanti
kau ingin BERUBAH..

Jalankanlah amanah itu dengan..SEJUJURNYA.
lakukanlah TEGURAN ITU dengan sangat berhemah.
dengan cara berdepan.Bukanlah dikalayak ramai.
apabila kau ingin berubah.
berubahlah dengan petunjukNya.





namun janganlah kau pernah rasa menyesal atas KEJUJURANMU

dalam menegakkan perkara-perkara yang hak.
janganlah kau biarkan sabahat mu..terus merasa benar dalam tindak tanduknya
sedangkan tindakan itu salah.
janganlah kau menyesal jika engkau insan terpilih untuk BERUBAH.

tiada manusia yang tidak diuji.
lagi-lagi jika satu hari kau dipilih olehNya untuk
jalankan AMANAH.Maka,
sentiasa mememohon pertolongan dari ALLAH.
kerana hanya ALLAH sahajalah tempat kau mengadu segala dugaan yang datang kepadamu.
Dan berserahlah segalanya kepada ALLAH kerana dia sahaja yang tidak akan mengecewakan HARAPANMU.

p/s:
tegurlah aku.
ingatkanlah aku.
jadikanlah aku sahabat yang terbaik.Maafkan aku teman.

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers