Sunday, December 21, 2008

siapa mereka??


syita' menyelubungi diri

di kelilingi kitab-kitab

terkenang perihal si ibu yang tidak dikenali..

membelai si comel disisi

pengikat kasih sayang suami isteri

pengorbanan si ibu menjadi saksi

seekor baroghith atau nyamuk tidak mampu menghampiri

segala kemahuan diri diberi dan dipenuhi

si kecil sudah mengenal erti duniawi

giliran si ibu diuji

satu nikmat ditarik illahi..

si ibu di biar sepi

dibiar sepi menghitung hari tanpa kewarasan lagi

kesana kemari meminta simpati

dimanakah si comel yang disayangi???

dicintai...??

apakah nasib si ibu selepas ini??

Entah??..aku tidak pasti

Kerana segalanya ketentuan ILLAHI...

***.......di hadapan televisyen....

ain: "kesian ayah dia..lumpuh,anak-anak dia tak hiraukan pun.
menantu dia dan orang kampung yang tolong ayah dia.yelahkan anak2 dia semua
dah besar, kaya-kaya..ish2..kasihan sungguh!"

nurul: "ha ah la...kesian eik..!'

"nanti kalau tiba2 ayah terjadi mcm tu...?entah siapalah anak2 ayah yang sanggup
tolong pulak??..sahut si ayah.keluar dari balik tembok
"sanggup mandikan..bersihkan ayah..suapkan??..sambung si ayah.

~kata-kata yang penuh bemakna...betul la orang pernah kata :"ibu@ayah seorang sangup untuk menjaga /membesarkan
10 orang anak..namun belum pasti anak yang sepuluh..mampu menjaga ibu@ayah mereka.."

segalanya..terpulang pada diri kita..
sepak pipi..tanya diri..:-)

mungkin ini posting buat masa ini...untuk imtihan yang tinggal seminggu lagi..
ermm..seminggu lagi untuk diri dan sahabat2..Mengulang kaji (kitab kuliah)
rajin-rajinlah menelefon ibu dan ayah kita..meminta kekuatan dan doa..tanpa mereka
siapalah kita...bagi yang sudah tiada mereka disisi..berdoalah untuk mereka
semoga tergolong dikalangan orang2 yang beriman..hanya doa dari anak-anak yang soleh
dan solehah(kalian).yang mampu menyelamatkan mereka kelak...

"salam imtihan...


*syita'-musim sejuk
*kitab-buku
*baroghith-seekor binatang yang busuk

2 comments:

RdhanZ said...

"Sepak pipi, tanya diri." Huhu. Brutal.

siti humaira samsudin.. said...

erm..brutal ea??
saje je tu..buat gempak!!
(actly..tak la gempak mne)huhu..

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers