Friday, December 26, 2008

aduhhh..alahai adik2ku sayang

wajarkah kita menghukum seseorang hanya dengan dia tidak
lulus(gagal) bermakna dia tidak bijak??
hanya dengan dia kena mengulang kertas yang tak lulus bermakna dia Bodoh???
sehinggakan segala yang dia tegur..dia cakap kita rasa tidak boleh untuk terima
kerana dia gagal dalam peperiksaan??..

salahkah seorang adik menghormati seorang kakak?
salahkah seorang kakak menegur adik yang agak "BERLAGAK, BONGKAK,ANGKUH"

hebat manakah kita??
pandai manakah kita??
bijak manakah kita??

kita bukan seperti IMAM SYAFIEE..dalam tidur masih boleh menjawab soalan yang diajukan.
tapi..
kita mampu menjadi seperti IMAM SYAFIEE..dengan kita sentiasa
menganggap ilmu itu milik ALLAH..hidayah itu datang dari ALLAH kadang2 mengunakan sahabat kita untuk menegur setiap langkah kita jika tersasar atau tersalah dari landasan.

p/s : kita hidup di perantauan...
kita ibarat adik beradik...
tidak ada seorang kakak ingin melihat adiknya gagal di dalam setiap yang dilakukan.
lagi-lagi di dalam peperiksaan..
(luahan perasaan seorang sahabat kepada saya...)
SAYA: .B.E.R.S.A.B.A.R.L.A.H...:)

4 comments:

zekri said...

salam alaik hai umai, tertarik sgguh nengok umai pny blog...umai rajin ye menaip,first, time nengok blog umai dah tertarik....bgus umai teruskan ye,bitaufik wannajah..

siti humaira samsudin.. said...

astaghfirullah...
xde la..aku biasa2 je..ko blum tengok blog sahabt2 kita yang lain..
lagi mantap2..
tapi kalau dakwah aku ni berkesan..
(capai maksud)..:-)
tapi kalau setakat lawa..
(no komen)
ko pikir ar sndri..huhu

Anonymous said...

salam..terasa terbela diri ini disaat aku membaca coretanmu..
semoga beroleh kejayaan cemerlang dunia akhirat..

siti humaira samsudin.. said...

setiap mnusia ada hak...
tak slah rasanya..kembalikan hak seorang sabahat...:-)

ingat ALLAH sentiasa bersama hambanya yang sentiasa "BERSABAR"..

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers