Wednesday, July 23, 2008

termenung sejenak



sering kali kita lupa...
tanpa muhasabah dari kawan2..mungkin kita akan merasa..
kita benar sepenuhnya...
baru2 ini...diadakan hari keluarga selama 5hari...agak menarik..
namun perlu banyak diperbaiki dari hari ke hari...
sebagai salah seorang yang melancarkan program tersebut..
banyak pengalaman yang saya dapat...
antara muhasabah yang hendak saya kongsikan adalah...pentingnya solat HAJAT...
memang kita merancang namun..ALLAH S.W.T yang menentukan...
tanpa memohan bantuan dariNYA...kita akan gagal...
dan antara yang lain adalah...kurang melakukan solat berjemaah.
dan kemungkinan besar yang saya rasa adalah...melewat2kan solat..lagi-lagi terlajak solat SUBUH..
sebab malam di musim panas ini memang pendek...tapi itu bukan alasan sepatutnya...
ini adalah muhasabah jujur dari saya...
syukran yang tidak terhingga kepada sahabat-sahabat yang sangup terima ada jua cabaran..
dengan banyaknya berlaku penukaran tentetif program di saat2 akhir...tidak lupa juga pada adik-adik medik yang sanggup menjayakan program hari keluarga tersebut.
cuma pesan saya..jangan serik menolong...dan tuntutlah selama mana kita masih ada masa...
kerana saya selalu dapat nasihat dari orang-orang penting dalam hidup saya..
kesatuan-kesatuan juga...belajar(ilmu)jangan lupa...itu adalah tujuan kita kesini..
dan selalulah tajdidkan niat kita...


p/s..syukran semua...jaga kesihatan..semoga kita tergolong dikalangan orang yang
bersyukur...

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers