Saturday, January 5, 2008

belajarlah...

ASSALAMUALAIKUM..

Taun baru sudah 5 hari berlalu..semua kawan2 ada azam masing2 begitu juga dengan saya..
masa berlalu dengan cepatnya..pejam celik sudah setaun saya di ardhul kinanah ini...masih lagi mencuri masa untuk pergi ke kelas2..itu lah rutin harian,,mencuri dan mengejar masa..
namun kerisauan hati ini memikirkan perihal seseorang yang amat dirindui...sangat rindu!!
jarang kami bertanyakan khabar...last kami beryahoo massengger(ym),dua minggu lepas
itu pun secara kebetulan...bila mengatakan kerisauan saya terhadapnya..
dia selalu mengetawakan saya...tapi saya tahu dalam tawa itu ada makna di sebaliknya..
hati mana tak terusik dengan nasib orang yang kita sayang didalam kesusahan..lagi2 di perantauan,,dengan masalah kuliah dia disana...banyak cadangan yang saya berikan semasa kami ym...ada juga menyatakan kalau susah sangat belajar la di mesir..tapi dia menolak juga..

geram pun ada!!namun...
dengan senang dia menjawap dengan
berhemah :mira dalam pengajian ada 3 cara...
1. pertama, belajar dulu lama2 baru
pikirkan ambil sijil (cara tok guru nik aziz)
2. kedua, sijil dahulu lepas tu baru belajar (jarang orang buat)
3.ketiga, belajar dalam masa yang sama ambil sijil (cara haji hadi awang{ayah chik}
dan harun taib..
supaya saya tidak risau..keadaannya disana..kerana dia lebih berminat dengan cara yang pertama...kerana sehingga sekarang ramai orang masih menghormati ilmu yang ada pada tuan guru nik Aziz...memang mengkagumkan...

akhirnya saya mengalah..cuma mengharap dia takkan mengalah untuk terus berjuang.. berjuang dan berjuang...!!
diakhir ym kami dia sempat berpesan supaya apabila call orang mesia jangan lupa sampaikan salamnya kepada abah dan umi..dan suruh berpesan jangan lupa doakan kesejahteraan dirinya disana..dan dia berpesan pada saya, mira:...pengajian mesti diutamakan,kesatuan itu hanya sampingan

dalam belajar kita mesti ada taget untuk berjaya...!!!




No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers