Sunday, September 6, 2009

btul k??

ramadhan menjelang lagi...
marilah sama2 kita bersyukur kerana diberi nikmat oleh ALLAH supaya dapat lagi merasai madrasah ramadhan pada tahun ini...

ermm..sewaktu kita di zaman persekolahan..
pasti puasa kita..
pergi sekolah...lepas itu balik sekolah dan yang paling seronok habiskan dengan tidor.
cukup masa buka puasa n pergi solat tarawih 20 rakaat dengan atuk ke,umi ke, abah..

apabila naik sekolah menengah ramadhan disambut dengan pergi solat tarawih sendiri..
tapi da makin malas sikit rajin pun buat 8rakaat je..
paling asyik pun duduk rumah tak pergi mana2..dengan habis masa tengok tv..

bila da besar masa lagi disebukkan dengan urusan dunia..
kadang2 je pergi solat tarawih..ada yang lagi teruk langsung tak puasa...
ermm...siapa nak jawab nanti??
mestilah diri sendiri..

saya menyeru diri saya dan sahabat2 saya..
tinggalkan sekejap dunia ni..sama2 kita meghidupkan ramadhan..
kita tidak tahu..masih adakah ramadhan buat kita pada tahun akan datang..
salam ramadhan...:)

No comments:

diri ini..

My photo
Anak ke-3 dari 11 orang adik beradik, Dilahirkan Pada 16 November 1987 di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru.. ~setiap saat ku untuk ISLAM~ -saya tidak pandai..saya tidak mempunyai ingatan yang kuat macam kalian.. saya tidak mahu apa-apa hanya ingin menjadi hambaNya yang BERTAQWA..kerana saya yakin janjiNya yang pasti... cukuplah berusaha untuk menjadi seorang yang SOLEHAH untuk Diri,Keluarga Dan Masyarakat...

Followers